Περί σημαιοφόρων
Οι τίτλοι των ειδήσεων είναι όπως πάντα περιεκτικοί: “Με κλήρωση θα προκύπτει ο σημαιοφόρος στο Δημοτικό” , αυτά είναι τα σχέδια της κυβέρνησης για τις αλλαγές στο Δημοτικό. Δυστυχώς όπως πάντα για τα θέματα της παιδείας προκύπτει η ίδια ερώτηση, υπάρχει σχέδιο;
Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι πολύ κρίσιμη για την πορεία ενός παιδιού στα υπόλοιπα στάδια της εκπαίδευσης και αυτό γιατί θέτει τα θεμέλια. Σε ένα οποιοδήποτε εκπαιδευτικό πρόγραμμα η απόδοση μίας ομάδας μαθητών μπορεί με πληθώρα τρόπων να αξιολογηθεί. Δεν είναι απαραίτητα αυτό ενδεικτικό της νοητικής ικανότητας των μαθητών αλλά της σχέσης μεταξύ μαθητή και διδασκόμενης ύλης, αποτελεί όμως σε κάθε περίπτωση μία μετρική. Ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δεδομένης της κρισιμότητας των διδασκόμενων εννοιών δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας. Είτε έμαθες κάτι, για παράδειγμα πρόσθεση είτε όχι, δεν υπάρχει μέτρια γνώση.
Θα πρέπει να είναι στόχος των διδασκόντων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση η διαφορά μεταξύ μέσης τιμής και διαμέσου να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη. Πρέπει όλοι να έχουν κτήμα τους τη γνώση σε ακέραια τμήματα όχι λιγότερο, όχι περισσότερο. Δεν αξίζει την προσπάθεια η ύπαρξη λίγων αρίστων αλλά η ποιότητα του μέσου όρου. Σε μία προέκταση η εκπαίδευση θα πρέπει να στοχεύει στην βελτίωση της ώστε να ανεβαίνει η ποιότητα των μετρίων όχι στην πυραμιδοποίηση της ποιότητας των μαθητών.
Ομως δεν βλέπω το λόγο για κάποιον που είναι παράδειγμα για τους άλλους μην να αναδειχθεί. Σε προσωπικό επίπεδο όταν πήγαινα εγώ δημοτικό στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας επειδή είχαμε από ένα τμήμα 30 παιδιών οι 20 σε όλα άριστα έγινε κλήρωση μεταξύ των 20 αυτών παιδιών, προσωπικά θεωρώ ότι το υπάρχον σύστημα είναι επαρκές και ισορροπημένο καθώς οι βαθμολογίες αφορούσαν τόσο την κατανόηση της ύλης όσο και την συμπεριφορά-διαγωγή του καθενός .
Αν η κυβέρνιση θέλει πραγματικά να ταράξει τα νερά ας σταματήσει τις μαθητικές παρελάσεις κι ας αναμορφώσει το πρόγραμμα σπουδών των Θρησκευτικών από Χριστιανοκεντρικά σε μάθημα ηθικής .